Omskolade sockerbagare.

Ni Hao

Ett av de invektiv som jag frekvent har använt i min yrkesroll är begreppet ”omskolade sockerbagare”. Med detta menas en individ som icke besitter den kunskap som arbetet kräver. Häromdagen satt jag på ett fik och vid bordet jämte satt en ännu icke omskolad sockerbagare. Hon satt där tillsammans med en kund och diskuterade en bröllopstårta map storlek, färg och pris. Min fråga är varför ska man omskola sig när man kan kränga tårtor för 16000 RMB stycket?

Lev väl G

P.s. 1 RMB motsvarar c:a 1 SEK.

Kock i rad.

Detta inlägg publicerades i Mellanmål och märktes , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Omskolade sockerbagare.

  1. Ove Svensson skriver:

    Kanske man själv borde omskola sig. Att kränga tårtor för 16000 stycket låter mer lönande än mitt nuvarande yrke …

  2. Annikken Helgar skriver:

    jag är bra på tårtor!
    Kommer med nästa plan och startar som sockerbagare i Shanghai!
    Kramar från moderen

Lämna en kommentar